τουρισμός - Ξενοδοχεία & Resorts: benchmarking
προφίλ τουρισμός συμμαχίες επικοινωνία  

Hotel Study - Αποτελέσματα 2002

Το Hotel Study 2002, που αφορά τη λειτουργική περίοδο 2001, ανέδειξε μερικά πολύ σημαντικά συμπεράσματα για την ξενοδοχειακή βιομηχανία της χώρας:

  • Το market mix διαφοροποιείται σημαντικά, ανάλογα με την κατηγορία των ξενοδοχείων. Για παράδειγμα, ενώ το ποσοστό της πελατείας των ξενοδοχείων πολυτελείας από tour operators και travel agents είναι 45%, στις υπόλοιπες κατηγορίες πλησιάζει το 75%. Το αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρώπη είναι περίπου 31% για το σύνολο των μονάδων.
  • Το Average Room Rate των ξενοδοχείων είναι χαμηλό (περίπου 25.000 Δρχ γενικός Μ.Ο.) και γίνεται ακόμα χαμηλότερο (λιγότερο από 15.000 Δρχ) αν εξαιρεθεί από το δείγμα η κατηγορία πολυτελείας. Αντίστοιχα ο γενικός Μ.Ο. στην Ευρώπη είναι 33.000 Δρχ.
  • Η συμμετοχή των εργατικών εξόδων στη διαμόρφωση του κόστους είναι ιδιαίτερα υψηλή (39 - 40% επί των εσόδων), ανεξαρτήτως κατηγορίας ή τύπου ξενοδοχείου. Το αντίστοιχο ποσοστό σε πανευρωπαϊκό επίπεδο είναι 31%, ενώ στα πολυτελείας είναι ακόμα χαμηλότερο (28%). Προφανώς στους δείκτες αυτούς αντικατοπτρίζονται τα χαμηλά έσοδα των ελληνικών ξενοδοχείων σε σχέση με τα ευρωπαϊκά, και όχι το συγκριτικά υπεράριθμο ή υψηλά αμειβόμενο προσωπικό.
  • Επίσης, για την Ελλάδα, το απασχολούμενο προσωπικό στις μονάδες πολυτελείας (0,7 άτομα / δωμάτιο) είναι υπερδιπλάσιο από αυτό στις υπόλοιπες κατηγορίες (0,3). Αντίστοιχα όμως, είναι και σημαντικά μεγαλύτερο το έσοδο ανά εργαζόμενο στις μονάδες πολυτελείας (περισσότερο από 18 εκ. Δρχ ανά εργαζόμενο) έναντι των υπολοίπων (λιγότερο από 13 εκ.).
  • Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, το GOP (Gross Operating Profit - Μικτό Λειτουργικό Κέρδος) για τις περισσότερες κατηγορίες είναι ιδιαίτερα χαμηλό (μεταξύ 20 και 30%), ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά στην Ευρώπη υπερβαίνουν το 30% και για ορισμένες κατηγορίες (πολυτελείας και πολύ μεγάλες μονάδες) πλησιάζουν ή και υπερβαίνουν το 40%.
H μελέτη περιλαμβάνει αναλυτικά στοιχεία για:
  • market mix, repeaters, προέλευση, εθνικότητα πελατών
  • βασικοί δείκτες λειτουργίας (περιλαμβανομένων Μέσης Τιμής Δωματίου, Μέσου Αριθμού Πελατών ανά Δωμάτιο, Τρόπου Πληρωμής, Εκπτώσεων, Στοιχείων Προσωπικού κλπ.),
  • Λεπτομερή ανάλυση εσόδων και εξόδων στα τμήματα
  • Προσδιορισμό Μικτού Λειτουργικού Κέρδους (GOP)

    για τις παρακάτω κατηγορίες ξενοδοχείων

  • Ολα τα Ξενοδοχεία μαζί
  • Ξενοδοχεία Πολυτελείας μόνον
  • Ξενοδοχεία Α' Κατηγορίας μόνον
  • Ξενοδοχεία Πόλης μόνον - Πολυτελείας & Α' Κατηγορίας
  • Ξενοδοχεία Resort μόνον- Πολυτελείας & Α' Κατηγορίας

Η μελέτη διεξήχθη υπό την αιγίδα του ΣΕΤΕ και με τη συνεργασία του Travel Daily News.

 

υπό την αιγίδα του
SETE

με την υποστήριξη του
Traveldailynews

 
 
Εμπειρία
Πελάτες
Κέντρο Πληροφοριών
 
© 2018 GBR Consulting
 
home