προφίλ
προφίλ τουρισμός συμμαχίες επικοινωνία  

Τα Hotel brands στην Ελλάδα: περίληψη

21% των δωματίων των ελληνικών ξενοδοχείων είναι branded
Κυριαρχία των tour operators
6 στα 10 δωμάτια 5* είναι branded

Η μελέτη "Τα Hotel Brands στην Ελλάδα" της GBR Consulting (Μάρτιος 2014) περιλαμβάνει ομίλους ξενοδοχείων που έχουν τουλάχιστον δύο ξενοδοχεία τα οποία προωθούνται στην αγορά ως μέλη ενός ενιαίου ομίλου ξενοδοχείων. Η κατηγοριοποίηση και η ανάλυση γίνεται βάσει των ακόλουθων τεσσάρων τύπων brands:

  • Διεθνές brand: Διεθνές είναι ένα ξενοδοχειακό brand με παρουσία σε περισσότερες από μια χώρες
  • Εθνικό brand: Εθνικό είναι ένα ξενοδοχειακό brand με παρουσία σε περισσότερες από μια περιοχές της Ελλάδας, αλλά χωρίς παρουσία στο εξωτερικό
  • Τοπικό brand: Τοπικό είναι ένα ξενοδοχειακό brand με παρουσία σε μια μόνο γεωγραφική περιοχή της Ελλάδας
  • Consortium: στα Consortium εντάσσονται τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία που συνεργάζονται για σκοπούς marketing υπό ενιαίο προωθητικό σχήμα.

Σύμφωνα με την μελέτη, μόλις 6% των ξενοδοχείων στην Ελλάδα είναι branded αλλά –λόγω μεγέθους μονάδων- αυτά αντιπροσωπεύουν το 21% των δωματίων.

Branded και non branded ξενοδοχεία και δωμάτια ξενοδοχείων στην Ελλάδα

Η κυριαρχία των tour operators στην ελληνική ξενοδοχειακή αγορά αποτυπώνεται από το γεγονός ότι η TUI και η Thomas Cook κατέχουν την πρώτη και την τέταρτη θέση βάσει δωματίων, διαθέτοντας 10.199 δωμάτια σε 48 ξενοδοχεία η πρώτη και 3.153 δωμάτια σε 19 ξενοδοχεία η δεύτερη, τα περισσότερα από τα οποία στις κατηγορίες 4* και 5*. Στην δεύτερη θέση είναι τα Mitsis Hotels με 6.143 δωμάτια, επίσης κυρίως στις κατηγορίες 4* και 5* και στην τρίτη θέση η Aquis Hotels & Resorts, η οποία από το 2014 θα λειτουργήσει ξενοδοχεία στην Τουρκία, την Ισπανία, την Ιταλία και την Μάλτα.

Top-10 branded αλυσίδες στην Ελλάδα

Από τα διεθνή brands που δεν ανήκουν σε tour operators, την σημαντικότερη παρουσία έχει η Starwood με 2.360 δωμάτια σε 11 ξενοδοχεία 5*, ενώ διεθνή brands όπως Hilton, Intercontinental έχουν πολύ περιορισμένη παρουσία ενώ η Marriott αποχώρησε πρόσφατα από την Ελλάδα. Το top-10 των brands συμπληρώνουν το consortium Bee Happy με 48 ξενοδοχεία / 2.723 δωμάτια, τα Aldemar με 7 ξενοδοχεία / 2.587 δωμάτια καθώς και τα consortium Tablet Hotels με 38 ξενοδοχεία / 2.124 δωμάτια, Leading Hotels of the World με 12 ξενοδοχεία / 2.113 δωμάτια και Small Luxury Hotels of the World με 46 ξενοδοχεία / 2.098 δωμάτια.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η κατανομή των brands ανά κατηγορία: 33% των branded ξενοδοχείων ανήκουν στην κατηγορία 5*, 42% στην κατηγορία 4*, 15% στην κατηγορία 3*, 10% στην κατηγορία 2* και 1% στην κατηγορία 1*.

Branded Ξενοδοχεία ανά Kατηγορία

Σε ότι αφορά στη διείσδυση των brands ανά κατηγορία, τα 5* ξενοδοχεία / δωμάτια είναι branded κατά 56% / 65%, τα 4* ξενοδοχεία κατά 20% / 36% ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά στις χαμηλότερες κατηγορίες είναι σημαντικά χαμηλότερα. Παρατηρείται επίσης ότι τα διεθνή brands είναι ιδιαίτερα ισχυρά στην κατηγορία των 5*, τα εθνικά στην κατηγορία των 4* και τα τοπικά στις κατηγορίες 1* - 3*.

Διείσδυση Branded Ξενοδοχείων ανά Κατηγορία

Η πλήρης μελέτη αναπτύσσεται σε 480 σελίδες και καταγράφει λεπτομερώς ποια ξενοδοχεία ανήκουν σε ποιο brand (διεθνές, εθνικό, τοπικό, consortium) σε όλη την χώρα και ανά νομό. Επίσης έχει αναλυτική παρουσίαση των brands που εκπροσωπούνται στην Ελλάδα με αναλυτική παρουσίαση των ξενοδοχείων τους και σε ποιο brand ανήκουν, του αριθμού δωματίων και της κατηγορίας του καθενός. Επίσης περιλαμβάνει αναλυτικά στοιχεία για τα branded ξενοδοχείων ανά κατηγορία και ανά νομό καθώς και πίνακες, γραφήματα και χάρτες.

 

 
© 2018 GBR Consulting
 
home